شيما دهباشي

شركت رادكام
34 - پیام , 597 - نظر

مدیریت ارتباط با مشتری - 1

تعریف مشتری :

با اینکه به نظر میاد که تعریف مشتری خیلی ساده است ولی عملا اینطور نیست . بعضی مواقع گفته می شه که مشتری کسی است که  در ازای سرویس و کالایی که از شما دریافت می کنه،  هزینه پرداخت می کنه . تعریف دیگری هم داریم که می گه مشتری فرد یا گروهی که شما با اون value رد وبدل می کنید . تعریف عجیبیه .چون طبق این تعریف حتی Supplier های شما هم مشتری شما به حساب می آیند در حالیکه طبق تعریف اول شما مشتری Supplier هستید!

 

CRM

اما CRM  که خودش بر حسب افراد مختلف تعاریف متفاوتی داره :

تعریف اول (Conway):

 مساله از اینجا شروع می شه که هر مشتری مطمئنا در سرویس و یا کالایی که ما عرضه کردیم ، چیزی دیده که به سراغ ما میاد . هربرخوردی هم که ما با این مشتری داشته باشیم برای اون یک تجربه تلقی می شه . این تجربه اگرخوب باشه ، باعث می شه که مشتری برگرده در غیر اینصورت مشتری ما رو اخراج می کنه ! این یک واقعیته اگر مشتری سرمایه اش رو جای دیگه صرف کنه این ماییم که اخراج شدیم . به قول مدیر Wal-Mart مشتری تنها کسی است که می تونه همه رو اخراج کنه : از مدیر عامل گرفته تا بقیه کارمندا ! اما مساله مهم در اینجا اینه که یک سازمان در پروسه داخلی اش و همینطور در تعامل خارجی اش باید یک استراتژی یکسان برای برخورد با مشتری داشته باشه تا مشتری تجربه هرچه بهتری از شرکت ما داشته باشه . با هرچه بیشتر شدن مشتری ها – مثلا به واسطه اینترنت – دیگه این امکان بوجود نمی آید که مدیران ارشد با تک تک مشتریای مهمشون روابط خوبی برقرار کنند . از طرف دیگه کارمندها هم قادر نیستند چنین رابطه ای رو با مشتری ها ایجاد کنند و وضعیت زمانی بدتر می شه که ما بدونیم که  فرضا 100 کارمند متفاوت با رفتارهای متفاوت ، تحصیلات متفاوت ، دانش متفاوت داریم و هرکدوم برخورد خاص خودشون رو با مشتری خواهند داشت .اما بدتر از همه اینها اینه که خیلی کارمندان دید کلی از استراتژی شرکت ندارند و در ضمن آموزشهای لازم جهت برخورد مناسب با مشتری برای رسیدن به اهداف شرکت رو هم ندیدند!! مدیریت این مسائل و کنترل اونها  برای ایجاد تجربه خوب برای مشتری می شه CRM .حالا اگر همه چیز خوب پیش بره چی می شه ؟ طبیعیه که ما مشتری هایی خواهیم داشت که به سیستم وفادارند . در نظر داشته باشیم که مشتری وفادار تنها بخشی از بازار که رقبا نمی تونند چشم بهش داشته باشند !!

نکته 1 : برای اینکه به یک مشتری وفادار چیزی بفروشیم لازم نیست هزینه بازاریابی و... بپردازیم!

نکته 2  : یک مشتری با تجربه بد می تونه 8 تا مشتری رو از ما بگیره !( البته با وجود اینترنت این تعداد خیلی بیشتره )

      اما حالا مساله رو از جهت دیگه نگاه می کنیم .

1-      ما می دونیم که تکنولوژی های جدید همه چیز رو تحت تاثیر قرار می دهند . از جمله روشهای تجارت رو . مثلا در گذشته بالانس اطلاعاتی  بین شرکتها و  مشتری برقرار  نبود – Information asymmetric-  و هر چی که می گفتند مشتری ها قبول می کردند . اما الان اینطور نیست . این بالانس اطلاعاتی نه تنها در مورد شرکت مورد نظر برای مشتری حاصل شده ، بلکه مشتری این توانایی رو داره که از شرکتهای مشابه که نیازهاش رو برآورده می کنند اطلاعات داشته باشه  به عبارت دیگه در حال حاضر قدرت از دست شرکتها به دست مشتری رفته . مشتری می تونه در یک لحظه تمام قیمتها، کیفیتها و... کالا/سرویس مورد نظرش رو ببینه و تصمیم بگیزه . همین باعث می شه که مشتری انتظار بیشتری داشته باشه و صبر کمتر! دیگه قیمت کمتر یا اینکه شرکتی در همون محدوده جغرافیایی قرار داره باعث برتری اش به دیگر رقبا نمی شه . شاید قدیمها مشتری به خاطر این  برتری ها هر ضعفی در CRM رو قبول می کرد و می گفت عوضش قیمت خوبی داره ولی دیگه از این خبر ها نیست ! به عبارت دیگه اگر شرکت می خواد که زنده بمونه باید نکات برتری اش رو از دیدگاههای سنتی حارج کنه و به دیدگاههای جدید روی بیاره که برتری اش رو تضمین کنه .

2-      همین تکنولوژی باعث شده که نقطه ارتباط با مشتری دور و دورتر بشه. یک زمانی حتما باید با مشتری دست می دادی تا کاری انجام بشه و یا چیزی خریداری بشه . بعد  که تلفن به میان اومد دیگه با یک تلفن هم می شد کارها رو حل کرد اما با وجود اینترنت چی ؟ چطور می شه اصلا ارتباطی برقرار کرد ؟ چه برسه به اینکه این ارتباط پایدار هم بخواد باشه!

به هر صورت ، چیزهایی هست که باید به یاد داشته باشیم .

·          حتی اگر بخوایم به CRM صرفا به صورت نرم افزار نگاه کنیم – که کاملا غلطه – نباید فراموش کنیم که CRM به همه سازمان تعلق داره نه فقط بخش بازاریابی . هرکسی که به نوعی با تجربه ای که مشتری از شرکت داره ، سر و کار داره باید با CRM دزگیر باشه! – قسمتهای مالی ، حسابداری ، تولید ، فروش و.... –

·          نباید فراموش کنیم که دنیا داره ازProduct-based   به سمت Service-Based می ره .هرچقدر هم کالای خوبی داشته باشی اگر نتونی حمل ونقل مناسب و پشتیبانی مناسبی ارائه بدی کسی به سراغت نمیاد!

و در انتها ویژگی CRM خوب اینه که :

1- به مردم کمک می کنه که سریع تصمیم بگیرن . اونها رو درگیر بخشهای دیگه سازمان نمی کنه ! به اونها قدرت تحلیل و تخمین زدن سرویس رو می ده !

2-  به مشتری هایی که ارزش برای سیستم دارند ، بها می ده . مهم نیست که حالا استراتژی شرکت اینه که مشتریان مهم اما ناراضی رو راضی کنه یا سود ناشی از مشتریان راضی رو افزایش بده .

3- برای همه قابل دسترسه : چه برای مشتری ها و چه برای کارمندا .

ارسال شده در تاریخ ۲۹ اردیبهشت ۱۳۸۴ - 10:48 عصر

نظرات

# پاسخ به: مدیریت ارتباط با مشتری - 1  

خوب و عالی بود .بابت زحمات شما ممنونم .
۸ خرداد ۱۳۸۴ - 11:39 عصر | مجید حسن پور

# پاسخ به: مدیریت ارتباط با مشتری - 1  

با سلام
از شما متشکرم
من علی موسوی دانشجو رشته صنایع هستم
پروزه پایان نامه من در مورد مدیریت ارتباط مشتری است از شما ممنون میشوم اگر بتوانید با ارسال یک سری متن من را همیاری نمایید
۱۵ خرداد ۱۳۸۴ - 11:01 صبح | ali

# پاسخ به: مدیریت ارتباط با مشتری - 1  

سپاسگذار می شوم اگر در رابطه با مدیریت ارتباط مشتری متنهایی را برای من ارسال فرمایید . در رابطه با شرکت خود نیتز به اطلاعات بیشتر در زمینه CRM دارم .
۱۴ تیر ۱۳۸۴ - 10:44 صبح | علی مظاهری

# پاسخ به: مدیریت ارتباط با مشتری - 1  

از دیدگاه استراتژی چگونه باید به CRM نگاه کرد ؟
۱۳ شهریور ۱۳۸۴ - 12:37 عصر | mehrabi

# پاسخ به: مدیریت ارتباط با مشتری - 1  

ممنون از گفته هایتان
۱۳ شهریور ۱۳۸۴ - 12:38 عصر | sara

# پاسخ به: مدیریت ارتباط با مشتری - 1  

salaam
lotfan manabe ra ham benevisisd
mamnon
۸ آذر ۱۳۸۴ - 5:03 عصر | setareh

# پاسخ به: مدیریت ارتباط با مشتری - 1  

salam
bande danesh jooye karshenasi arshad saneaye hastam va mozoo e payan nameye man modiriate daneshe moshtari (CKM) hast. age betoonid tooye in zamine be man komak konid sepas gozaram
ta doroodi digar bedrood.
۱۲ آذر ۱۳۸۴ - 4:34 عصر | saeed

# پاسخ به: مدیریت ارتباط با مشتری - 1  

از شما متشکرم : لطفا مطالب بیشتری در این ضمینه برایم ارسال کنید

۱۷ آذر ۱۳۸۴ - 7:05 عصر | کاووس سیمیاری

# پاسخ به: مدیریت ارتباط با مشتری - 1  

از شما متشکرم : لطفا مطالب بیشتری در این ضمینه برایم ارسال کنید

۱۷ آذر ۱۳۸۴ - 7:09 عصر | کاووس سیمیاری

# پاسخ به: مدیریت ارتباط با مشتری - 1  

با سلام
لطفا دررابطه مدیریت با مشتری یا رابطه یک شرکت پیمانکاری با ذینفعان که قاعده برد-برد مطرح میکنند در این خصوص
توضیح بیشتری عنایت فرمائید
با تشکر
۲۰ دی ۱۳۸۴ - 3:38 عصر | مختاری

# پاسخ به: مدیریت ارتباط با مشتری - 1  

با سلام
لطفا دررابطه مدیریت با مشتری یا رابطه یک شرکت پیمانکاری با ذینفعان که قاعده برد-برد مطرح میکنند در این خصوص
توضیح بیشتری عنایت فرمائید
با تشکر
۲۰ دی ۱۳۸۴ - 3:39 عصر | مختاری

# پاسخ به: مدیریت ارتباط با مشتری - 1  

با سلام لطفا برای من مطالبی در مورد CRM بفرستید با تشکر از سایت خوب شما دوستان . خدانگهدار (26 ساله کارمند بازاریابی ومشتری مداری)
۲۵ دی ۱۳۸۴ - 9:57 صبح | FARAMARZ

# پاسخ به: مدیریت ارتباط با مشتری - 1  

در مورد مشتری مطلب بدهید. با تشکر
۲۵ دی ۱۳۸۴ - 11:01 صبح | الی فرامرز

# پاسخ به: مدیریت ارتباط با مشتری - 1  

باتشکر می خواستم یک نظریه مشتری مداری باذکر نام نظریه پرداز بگید
۸ بهمن ۱۳۸۴ - 9:40 عصر | لادن

# پاسخ به: مدیریت ارتباط با مشتری - 1  

سلام
من دانشجوی سال آخر ارشد صنایع هستم و موضوع پایان نامه من هم ارزش دوره عمر مشتری CLV است
اگر بتوانید کمک کنید ممنون می شوم
arash_ghanbari1@yahoo.com
۱۰ بهمن ۱۳۸۴ - 10:27 صبح | آرش

# پاسخ به: مدیریت ارتباط با مشتری - 1  

لطفا اطلاعاتی مربوط به مزایای CRM بنویسید.
۲۴ بهمن ۱۳۸۴ - 10:29 صبح | حمید

# پاسخ به: مدیریت ارتباط با مشتری - 1  

Salam man daneshjooye modiriate daneshgahe tehran hastam.az matalebe mofide shoma tashakor mikonam va khosh hal misham matalebe bishtari ra dar ertebate ba CRM va manabe'e on dar Iran rooye site ersal konid.
۲ اسفند ۱۳۸۴ - 10:46 صبح | Arghavan

# پاسخ به: مدیریت ارتباط با مشتری CRM  

با سلام
دوستانی که در زمینه مدیریت ارتباط با مشتری دارای پروژه هستند و به کمک نیاز دارند می توانند با آدرس ایمیل من تماس بگیرند. من علیرضا مولایی دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی صنایع مدت 2 سال است که در این زمینه تحقیق می کنم .
۲۷ اسفند ۱۳۸۴ - 10:48 عصر | Alireza

# پاسخ به: نقش تجربه و تاثیر آن در سازمان  

in onvano ostademoon aghaye doctor rezaee far dade age betoonin behem komak konin nahayate tashakoro az shoma daram (با احترام-امیر حسین)
۳۰ فروردین ۱۳۸۵ - 1:13 عصر | امیر حسین

# پاسخ به: مدیریت ارتباط با مشتری - 1  

سلام
موضوع پایان نامه من CRM است ممنون می شم اگه مقاله هایی از این موضوع برام بفرستید
با تشکر
۱ اردیبهشت ۱۳۸۵ - 11:08 صبح | عبدلی

# راهنمایی در مورد CRM  

با سلام
دوستانی که در زمینه مدیریت ارتباط با مشتری دارای پروژه هستند و به کمک نیاز دارند می توانند با آدرس ایمیل من تماس بگیرند. من علیرضا مولایی دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی صنایع مدت 2 سال است که در این زمینه تحقیق می کنم .
۱۱ اردیبهشت ۱۳۸۵ - 5:12 عصر | ََعلیرضا

# پاسخ به: مدیریت ارتباط با مشتری - 1  

لطفا
۲۴ خرداد ۱۳۸۵ - 4:28 عصر | لیلا هاشمی

# پاسخ به: مدیریت ارتباط با مشتری - 1  

پایان نامه من درباره مدیریت روابط با مشتری است اگر مقاله ای یا مو ضوعی درباره آن دارید اگر ارسال کنید لطف میکنید
درباره موضوعات مانند جستجوی ممنوع(tabu search) ،تولید به هنگام(JIT) ،کانبان( KANBAN) نیز اگر مطالبی دارید ممنون می شوم که بفرستید با تشکر
۲۵ تیر ۱۳۸۵ - 11:07 صبح | عباس

# پاسخ به: مدیریت ارتباط با مشتری - 1  

پایان نامه من درباره مدیریت روابط با مشتری است اگر مقاله ای یا مو ضوعی درباره آن دارید اگر ارسال کنید لطف میکنید
درباره موضوعات مانند جستجوی ممنوع(tabu search) ،تولید به هنگام(JIT) ،کانبان( KANBAN) نیز اگر مطالبی دارید ممنون می شوم که بفرستید با تشکر
۲۵ تیر ۱۳۸۵ - 11:09 صبح | عباس

# پاسخ به: مدیریت ارتباط با مشتری - 1  

سلام
میشه لطفا چند منبع خوب در ارتباط با نحوه برخورد با مشتری به من معرفی نمائید، ترجیحا کتاب باشه.
با تشکر
۹ مرداد ۱۳۸۵ - 4:16 عصر | مروارید رحمانی

# پاسخ به: مدیریت ارتباط با مشتری - 1  

عالی بود
اگه می شه لطف کنید مطالب جدید را در این زمینه برای من ارسال کنید
۱۵ مرداد ۱۳۸۵ - 3:58 عصر | علیرضا

# پاسخ به: مدیریت ارتباط با مشتری - 1  

موضوع پایان نامه کارشناسی ارشد من مدیریت روابط با مشتری است.متشکر می شوم اگر در این رابطه مرا راهنمایی کنید و مقالاتی در اختیارم قرار دهید. هم چنین منابع خوب فارسی و انگلیسی به من معرفی کنید. متشکرم
۲۹ مرداد ۱۳۸۵ - 11:18 صبح | فریبا

# پاسخ به: مدیریت ارتباط با مشتری - 1  

موضوع پایان نامه کارشناسی ارشد من مدیریت روابط با مشتری است.متشکر می شوم اگر در این رابطه مرا راهنمایی کنید و مقالاتی در اختیارم قرار دهید. هم چنین منابع خوب فارسی و انگلیسی به من معرفی کنید. متشکرم
۲۹ مرداد ۱۳۸۵ - 11:20 صبح | فریبا

# پاسخ به: مدیریت ارتباط با مشتری - 1  

با سلام

موضوع پایان نامه کارشناسی ارشد من مدیریت روابط با مشتری است

اگر ممکنه مقالات بیشتری در این زمینه برام بفرستید
۱۶ شهریور ۱۳۸۵ - 8:24 صبح | mehran

# پاسخ به: مدیریت ارتباط با مشتری - 1  

با سلام
من دانشجوی کامپوتر هستم و پروژه ای که برداشتم در مورد مدیریت ارتباط با مشتری(CRM) است لطفا مقالاتی راجع به این موضوع ارائه دهید

با تشکر
۲۱ شهریور ۱۳۸۵ - 12:14 عصر | کاظم

# پاسخ به: مدیریت ارتباط با مشتری - 1  

من دانشجوی فوق بازرگانی هستم .موضوع پیان نامه ام در ارتباط با تعیین اولویت آمیخته بازاریابی آب معدنی در جهت crm میباشد
اگر که به من در این زمینه کمک کنید ممنون میشم.
۱۳ مهر ۱۳۸۵ - 2:00 عصر | علی فاضلی

# پاسخ به: مدیریت ارتباط با مشتری - 1  

ممنون از اطلاعات شما. من دانشجوی مهندسی IT هستم برای پروژه پایان ترمم به اطلاعات بیشتری نیازدارم. ممنون میشم اگه برام ارسال کنید
۲۰ مهر ۱۳۸۵ - 1:30 عصر | صفوی

# پاسخ به: مدیریت ارتباط با مشتری - 1  

سلام می خواستم یک نرم افزار در رابطه با CRM اگر سراغ دارید به ما معرفی کنید
۲۷ مهر ۱۳۸۵ - 9:49 صبح | مریم

# پاسخ به: مدیریت ارتباط با مشتری - 1  

سلام اگر نرم افزاری در رابطه با CRM سراغ دارید به ما معرفی کنید
۲۷ مهر ۱۳۸۵ - 9:51 صبح | مریم

# پاسخ به: مدیریت ارتباط با مشتری - 1  

salam
mikhastam bebinam shoma mitunid ye nemune CRM e piyade shode dar yeki az sherkat haye irani ro be man moarrefi konid
man baraye projam shadidan be didane ye mored az un niaz daram
۲۹ مهر ۱۳۸۵ - 11:39 صبح | maryam

# پاسخ به: مدیریت ارتباط با مشتری - 1  

salam
mikhastam bebinam shoma mitunid ye nemune CRM e piyade shode dar yeki az sherkat haye irani ro be man moarrefi konid
man baraye projam shadidan be didane ye mored az un niaz daram
۲۹ مهر ۱۳۸۵ - 11:40 صبح | maryam

# پاسخ به: مدیریت ارتباط با مشتری - 1  

موضوع پایان نامه من نیز مثل بسیاری از دوستان ارائه مدل استراتژیک در مدیریت روابط با مشتری (crm) است. نیاز دارم که ضمن معرفی منابع جدید در مورد یک شرکت داخلی که مجری crm بوده باشد نیز اطلاعات کسب کنم. ایا شرکتی که راغب به در اختیار گذاشتن اطلاعات باشه سراغ دارید؟ اگر لطف بفرمائید و سریعتر پاسخ دهید بسیار ممنون خواهم بود
۳۰ مهر ۱۳۸۵ - 12:46 عصر | الهام غیبی

# پاسخ به: مدیریت ارتباط با مشتری - 1  

من دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت هستم. لطفاّ اگر مقاله ،تحقیق، پایان نامهبه زبان فارسی یا انگلیسی در دسترس دارید برایم ارسال کنید.متشکرم.
۹ آبان ۱۳۸۵ - 12:58 عصر | amir

# پاسخ به: مدیریت ارتباط با مشتری - 1  

salam
man daneshjoie modirite sanaty hastam
ye porozhe dar morede *e_CRM* daram
donbale maghale va matalebe hastam
mitounid ersal konid

thanks alot
۲۱ آبان ۱۳۸۵ - 9:40 صبح | محبوبه

# پاسخ به: مدیریت ارتباط با مشتری - 1  

سلام من دانشجوی کاردانی حسابداری هستم لطفاٌ اگر پروزه ای در مورد حقوق و دستمزد ویا انبار گردانی و یا مالی از یکی از شرکت ها دارید برای من ارسال کنید . لطفاٌ سریعتر اقدام کنید چون تا هفته آینده نیاز دارم متشکر می شوم اگر همکاری لازم را با من حقیر داشته باشید .
۲۳ آبان ۱۳۸۵ - 1:53 صبح | سید سعید تقی زاده

# پاسخ به: مدیریت ارتباط با مشتری - 1  

مطلب جالبی بود
ممنون می شم اگه در همین مورد و به خصوص در مورد نقش هزینه های CRM در ایجاد ارزش برای سازمان و کلا منافع CRM مطالب یا منبعی به من معرفی کنید.
در پناه حق موفق باشید.
۶ آذر ۱۳۸۵ - 3:21 عصر | سید جواد

# پاسخ به: مدیریت ارتباط با مشتری - 1  

خسته نباشید. من دانشجوی تجارت الکترونیک دانشگاه علم و صنعت هستم و در مورد CRM تحقیق می کنم. اگر مطالبی(ترجیحا فارسی) در این زمینه برایم ارسال نمایید ممنون می شم.
۱۸ آذر ۱۳۸۵ - 1:06 عصر | اسماعیل اکبری

# پاسخ به: مدیریت ارتباط با مشتری - 1  

من دانشجو یه مهندسی کامپیوتر دانشگاه شهید باهنر کرمان هستم اگه ممکنه یه اسلاید کامل وخوب فارسی در مورد CRM برام بفرستیدمقاله فارسی در مورد CRM هم میخواستم ممنون می شم.
۲۲ آذر ۱۳۸۵ - 11:59 صبح | مهدیه

# پاسخ به: مدیریت ارتباط با مشتری - 1  

می خواستم در مورد همین موضوع مطالعاتی داشته باشم اگر برای شما امکان داره پایان نامه خودتونرو و یا چکیدهای از اون رو برای من بفرستید.سپاسگزارم.
۵ دی ۱۳۸۵ - 2:05 عصر | اصغر ساعد

# فراید مدیریتی  

نحوه و چگونگی مدیریت در ایران و تغیرات مدیریت در ان و کیفیت ان
۱۴ دی ۱۳۸۵ - 7:08 عصر | علیرضا قربانی

# پاسخ به: مدیریت ارتباط با مشتری - 1  

من دانشجوی رشته حسابداری
ازشما ممنونم اگر می شود اطلا عات بیشتری در این ضمینه برایم ارسال کنید
متشکرم
۳ بهمن ۱۳۸۵ - 7:20 عصر | خلیل

# پاسخ به: مدیریت ارتباط با مشتری - 1  

mikhastm nazaretoon ro raje be in crm bedoonam
agar forsat kardid bebinid
agar maaieb va kasti hash ro begid mamnoon misham
www.smartcrm.ir
us:test
pass:test
۲۵ بهمن ۱۳۸۵ - 12:55 صبح | احسان حکیمی

# پاسخ به: مدیریت ارتباط با مشتری - 1  

لطفا" یا سایتی که راجع به سیستم کانبان توضیح کامل داده معرفی نمائید یا جزوه ویا کتابی کامل در این زمینه معرفی نمائید
۲۵ بهمن ۱۳۸۵ - 6:19 عصر | هرمز رضا قاسم زاده

# پاسخ به: مدیریت ارتباط با مشتری - 1  

باسلام به نویسنده محترم متن خواهشمند است چنانچه مطلب یا مقالاتی در خصوص crm دارید برایم ارسال کنید تا بتوانم پایان نامه خودرا در خصوص مدیریت ارتباط با مشتریان به انجام برسانم. ضمنا منابع و ماخذ را در مطالب خود فراموش نکنید چون ارزش یک کار علمی با منابع و مااخذ آن سنجیده میشود. پیشاپیش از بذل عنایت و همکاری شما سپاسگذارم.
۲۷ بهمن ۱۳۸۵ - 9:42 صبح | مجتبی مولایی

# پایان نامه  

با عرض سلام خدمت خانم محترم خانم دهباشی انشاالله که همیشه خوش باشی
انجانب محمدمهدی قره باغی دانشجوی کارشناسی ارشد برنامه ریزی آموزشی از شما بابت پایان نامه که موضوع آن مشتری محوری در دانشگاه است درخواست کمک د ارم.
به این علت که من از مدل های صنعتی برای آموزش عالی استفاده می کنم و باید این مدل ها را آموزشی کنم از شما درخواست دارم در مورد پرسشنامه آن به شخص بنده لطفاً کمک نمایید.
موضوع: EFQMو آموزش عالی(نتایج مشتری مدلEFQMدر دانشگاه مازندران از دیدگاه دانشجویان این دنشگاه.
۲۸ بهمن ۱۳۸۵ - 3:05 عصر | محمدمهدی قره باغی

# پاسخ به: مدیریت ارتباط با مشتری - 1  

من دانشجوی مدیریت دا نشگاه تهران هستم و در مورد crmتحقیق می کنم . ممنون میشم اگر اطلاعاتتونو در اختیار من هم قرار بدین.
۲۴ اسفند ۱۳۸۵ - 5:19 عصر | شیما

# پاسخ به: مدیریت ارتباط با مشتری - 1  

باسلام من دانشجوی رشته مدیریت صنعتی هستم و یک سمینار در مورد سیستم مدیریت ارتباط با مشتری دارم.لطفا مقاله های مربوط به این موضوع را برای من بفرستید. متشکرم
۱۰ فروردین ۱۳۸۶ - 12:31 عصر | هانیه

# پاسخ به: مدیریت ارتباط با مشتری - 1  

سلام من دانشجوی مدیریت بازرگانی هستم.مقالاتی دربارهcrmمیخواستم.با تشکر
۲۷ فروردین ۱۳۸۶ - 12:57 صبح | ایمان

# پاسخ به: فرآیندهای مدیریت ارتباطات پروژه بر اساس PMBOK  

با سلام از شما ممنون خواهم شد اگر در زمینه موضوع فوق که موضوع پایان نامه کارشناسی ارشد بنده است کمک بفرمایید.
۳۰ فروردین ۱۳۸۶ - 10:25 صبح | davood

# پاسخ به: مدیریت ارتباط با مشتری - 1  

مطالب جالب بود ولی ممنون میشم اگه بیشتر در این رابطه بنویسید!
۳۱ فروردین ۱۳۸۶ - 12:09 صبح | الهام

# پاسخ به: مدیریت ارتباط با مشتری - 1  

مطلب جالبی بود من به تازگی با مدیریت ارتباط با مشتری اشنا شدم. لطفا برای من چند مثال عینی از شرکتها و سازمانهائی که از این مقوله استفاده کرده اند و متحول شده اند بفرستید. باز هم ممنون
۲۵ اردیبهشت ۱۳۸۶ - 4:10 عصر | فاطمه

# پاسخ به: مدیریت ارتباط با مشتری - 1  

موضوع پایان نامه من crm است اگر مطلبی دارید لطفا برایم بفرستید
۱۵ تیر ۱۳۸۶ - 12:48 عصر | پریسا

# پاسخ به: مدیریت ارتباط با مشتری - 1  

اگر مقاله یا تحقیقی در مورد tabu search دارید بی نهایت سپاسگزار می شوم برای ارسال کنید
۱۶ تیر ۱۳۸۶ - 7:52 صبح | حسینی

# پاسخ به: مدیریت ارتباط با مشتری - 1  

مقاله بسیار مفیدی بود . من در حال انجام تحقیقی در باره مبحث مدیریت ارتباط با مشتری هستم. اگر لطف کنید مطالب بیشتری برام ارسال کنید ممنون میشم.
۲۸ تیر ۱۳۸۶ - 12:14 عصر | سمیرا

# پاسخ به: مدیریت ارتباط با مشتری - 1  

خیلی عالی
۳۰ تیر ۱۳۸۶ - 2:57 عصر | mehdi

# پاسخ به: مدیریت ارتباط با مشتری - 1  

باسلام: من کارمند بانک هستم ؛ لطفاٌ درمورد مدیریت ارتباط با مشتریان بانک به ایمیل من مقاله ای بفرستید که با مطالعه و بکاربردن آن در زمینه شغلی و ... موفقیت بیشتری حاصل گردد.
mbr_1357@yahoo.com
۳۰ تیر ۱۳۸۶ - 9:53 عصر | رامیان

# p  

salam .ba tashakor az veblage khob va por bareton.lotfaan sari ham be webloge ma ham bezanid.montazere pishnehadate sazande shoma khahim bod.ba tashakore faravan[ebrahimi] mr30
۳ مرداد ۱۳۸۶ - 1:12 صبح | ایمان

# پاسخ به: مدیریت ارتباط با مشتری - 1  

با سلام و تشکر از قرار دادن متن خوب مدیریت ارتباط با مشتری
من هم اکنون بر روی مقاله ای با محوریت مدیریت ارتباط با مشتری کار می کنم . خواهشمندم در صورت امکان مطالب یا مقاله هایی در همین رابطه را به ایمیل بنده ارسال نمائید.
۱۰ مرداد ۱۳۸۶ - 11:55 صبح | علی اصغر داودیان

# پاسخ به: مدیریت ارتباط با مشتری - 1  

سلام
با تشکر ممنون می شم اگه متنی جهت تحقیق در مورد CRMبرای من ایمیل کنید.
۲۹ مرداد ۱۳۸۶ - 2:30 صبح | مهدی اکبری

# پاسخ به: مدیریت ارتباط با مشتری - 1  

با عرض سلام وخسته نباشید
موضوع پروژه پایانی من در موردCRMهست ممنون می شم که در این مورد مطالبی رو به آدرسمن ایمیل کنید .
باتشکر.
۲۱ شهریور ۱۳۸۶ - 10:02 صبح | hamed

# پاسخ به: مدیریت ارتباط با مشتری - 1  

عالی عالی عالی عالی
۲۱ شهریور ۱۳۸۶ - 10:06 صبح | hamed

# پاسخ به: مدیریت ارتباط با مشتری - 1  

من دانشجوی فوق مدیریت اجرایی هستم خواهشمند است در خصوص معرفی یک موضوع جهت پایانه نامه و یک نمونه کار در این خصوص من را یاری فرمائید .
۸ مهر ۱۳۸۶ - 10:55 صبح | علی

# پاسخ به: مدیریت ارتباط با مشتری - 1  

سلام. دانشجوي ارشد مديريت بازرگاني هستم و مدتيه دنبال مقاله اي تحت عنوان ( اندازه گيري رضايت مشتري بر اساس مدل كانون ) ميباشم .
خواهشمند است در صورت امكان مقاله اي به پست الكترونيكي من ارسال نمايئيد . با تشكر رها
۸ مهر ۱۳۸۶ - 12:45 عصر | رها

# پاسخ به: مدیریت ارتباط با مشتری - 1  

سلام. دانشجوي ارشد مديريت بازرگاني هستم و مدتيه دنبال مقاله اي تحت عنوان ( اندازه گيري رضايت مشتري بر اساس مدل كانون ) ميباشم .
خواهشمند است در صورت امكان مقاله اي به پست الكترونيكي من ارسال نمايئيد . با تشكر رها
۸ مهر ۱۳۸۶ - 12:46 عصر | رها

# پاسخ به: مدیریت ارتباط با مشتری - 1  

سلام با تشکر از مطالب خوبتون من دانشجوی کاردانی حسابداری هستم میخواستم خواهش کنم مطالبی در مورد crm به ایمیل سال کنید.
۹ مهر ۱۳۸۶ - 8:37 عصر | طناز تقوی

# پاسخ به: مدیریت ارتباط با مشتری - 1  

با سلام

من دانشجو رشته صنایع هستم
پروزه پایان نامه من در مورد مدیریت ارتباط مشتری است از شما ممنون میشوم اگر بتوانید با ارسال یک سری متن من را همیاری نمایید
۱۰ مهر ۱۳۸۶ - 12:49 عصر | نجمه

# پاسخ به: مدیریت ارتباط با مشتری - 1  

سلام
من دانشجوی فوق لیسانس مدیریت صنعتی هستم.یه سری مطالب در مورد CRMو بحثهای مرتبط میخواستم،در ضمن اگه میتونید یه کتاب خوب در این زمینه معرفی کنید.ممنون از لطفتون.
۲۵ مهر ۱۳۸۶ - 12:20 عصر | میثم

# پاسخ به: مدیریت ارتباط با مشتری - 1  

با سلام و تشکر از خانم دهباشی
من هم مثل خیلی از دوستان دانشجوی ترم آخر مهندسی صنایع هستم و موضوع پروژه پایانی ام CRM است.ممنون میشم اگر با ارسال متن یا مقاله هایی در این زمینه و یا معرفی منابع منو کمک کنین.
اگر مورد عملی هم از پیاده سازی CRM سراغ دارین لطفاٌ معرفی کنین.
خیلی متشکر میشم اگر هرچه زودتر این لطفو بکنین.
با سپاس
۴ آبان ۱۳۸۶ - 11:22 صبح | سارا

# پاسخ به:مدیریت ارتباط با مشتری-1   

سلام من عنوان کتابهای در این زمینه را میخواستم همچنین مقالاتی در زمینه مدیریت ارتباط با مشتری
سپاسگزارم
۶ آبان ۱۳۸۶ - 10:27 عصر | مریم

# پاسخ به: مدیریت ارتباط با مشتری - 1  

سلام به نظر من نكته 1 شما يه كم مشكل داره چون براي اينكه يك مشتري وفادار بشه و وفادار هم بمونه بايد هزينه كرد ،حالا اين هزينه هم مي تونه مادي باشه و هم معنوي ،و وقتي هم كه مشتري وفادار شد راضي نگه داشتن آن نيز بايد با دقت انجام بشه
با تشكر
۲۸ آبان ۱۳۸۶ - 9:19 صبح | hamid

# پاسخ به: مدیریت ارتباط با مشتری - 1  

سلام دانشچوي كارشناسي ارشد مديريت دولتي هستم پروژهاي باعنوان crmهستم خواهش مي كنم باارسال مقاله هايي دراين رابطه كمكم كنيد
۸ آذر ۱۳۸۶ - 10:47 عصر | shahrad

# پاسخ به: مدیریت ارتباط با مشتری - 1  

سلام من نیز خواهان یک سری مقاله و مطلب جهت انجام پروژه خود را دارم
با تشکر
۹ آذر ۱۳۸۶ - 8:31 عصر | امیر

# پاسخ به: مدیریت ارتباط با مشتری - 1  

سلام به همه دوستان من در مورد crm احتیاج به مقاله دارم لطفا اگر کسی میتونه به این email مقاله ارسال کنه nafiseh_13622000@yahoo.com
۱۱ آذر ۱۳۸۶ - 10:45 صبح | nafise

# پاسخ به: مدیریت ارتباط با مشتری - 1  

بسيار عالي بود
لطفا نسخه ي كامل بايان نامه خودرا براي من بفرستيد البته حتما با ذكر منبع استفاده ميشود
جون من منبع كافي ندارم يا فهرست منابع خود را بفرستيد
۲۹ آذر ۱۳۸۶ - 8:41 صبح | zahra jahanian

# پاسخ به: مدیریت ارتباط با مشتری - 1  

بسيار عالي بود
لطفا نسخه ي كامل بايان نامه خودرا براي من بفرستيد البته حتما با ذكر منبع استفاده ميشود
جون من منبع كافي ندارم يا فهرست منابع خود را بفرستيد
۲۹ آذر ۱۳۸۶ - 8:42 صبح | zahra jahanian

# پاسخ به: مدیریت ارتباط با مشتری - 1  

بسيار عالي بود
لطفا نسخه ي كامل بايان نامه خودرا براي من بفرستيد البته حتما با ذكر منبع استفاده ميشود
جون من منبع كافي ندارم يا فهرست منابع خود را بفرستيد
۲۹ آذر ۱۳۸۶ - 8:43 صبح | zahra jahanian

# پاسخ به: مدیریت ارتباط با مشتری - 1  

سلام
از مطالب ارائه شده بسيار متشكرم اگر مقدور باشد در ارتباط با بازاريابي بانكي مطالبي بفرستيد. متشكرم از زحمات حضرتعالي
۲۵ بهمن ۱۳۸۶ - 4:23 عصر | دانش ملك آراء

# پاسخ به: مدیریت ارتباط با مشتری - 1  

بسیار متشکرم از زحمات بی دریغ شما عزیزان من مدیر ارتباط با مشتری یکی از شرکتهای بزرگ بازرگانی هستم اگر اطلاعات جامعی از روش اجرای صحیح crm در یک شرکت را دارید ما را بی نصیب نفرمایید . متشکرم
۲۵ بهمن ۱۳۸۶ - 10:56 عصر | مهدی ایرانشاهی

# پاسخ به: مدیریت ارتباط با مشتری - 1  

من دانشجوی کامپیوتر هستم
پروزه پایان نامه من در مورد مدیریت ارتباط مشتری است از شما ممنون میشوم اگر بتوانید با ارسال یک سری متن من را همیاری نمایید
۳۰ بهمن ۱۳۸۶ - 3:36 عصر | کاوه

# پاسخ به: مدیریت ارتباط با مشتری - 1  

من دانشجوی کارشناسی حسابداری هستم
من باید پایان نامه ای ارائه دهم که موضوعش مالی باشد و منابع دسترسی به آن موضوعات مالی آسان باشد لطفا مرا راهنمایی کنید چه موضوعی را انتخاب کنم
۲۲ اسفند ۱۳۸۶ - 9:30 عصر | سعید

# پاسخ به: مدیریت ارتباط با مشتری - 1  

من دانشجوی کارشناسی حسابداری هستم
من باید پایان نامه ای ارائه دهم که موضوعش مالی باشد و منابع دسترسی به آن موضوعات مالی آسان باشد لطفا مرا راهنمایی کنید چه موضوعی را انتخاب کنم
۲۲ اسفند ۱۳۸۶ - 9:34 عصر | سعید

# پاسخ به: مدیریت ارتباط با مشتری - 1  

بسیار متشکرم از زحمات بی دریغ شما عزیزان من مدیر ارتباط با مشتری یکی از شرکتهای بزرگ بازرگانی هستم اگر اطلاعات جامعی از روش اجرای صحیح crm در یک شرکت را دارید ما را بی نصیب نفرمایید . متشکرم
۱۵ فروردین ۱۳۸۷ - 9:02 عصر | جلال شجاعی

# پاسخ به: مدیریت ارتباط با مشتری - 1  

باسلام من دانشجوی بانکداری ام اگه ممکنه مطالبی در مورد مدیریت ارتباط با مشتری الکترونیکی برام ارسال کنیدخیلی ازتون ممنونم
۱۹ فروردین ۱۳۸۷ - 1:30 صبح | azam

# پاسخ به: مدیریت ارتباط با مشتری - 1  

salam.man daneshjoye terme akhar modiriyat sanatiyam. man baya bara darse mis ghozareshi dar mored crm va dss tahiye bkonam ke az crm shoma estefade kardam agar betavanid matalebi dar bare dss bedahid mamnoneton mishamk
۱۳ اردیبهشت ۱۳۸۷ - 12:26 عصر | اکبر

# پاسخ به: مدیریت ارتباط با مشتری - 1  

salam.man daneshjoye terme akhar modiriyat sanatiyam. man baya bara darse mis ghozareshi dar mored crm va dss tahiye bkonam ke az crm shoma estefade kardam agar betavanid matalebi dar bare dss bedahid mamnoneton misham
۱۳ اردیبهشت ۱۳۸۷ - 12:27 عصر | akbar

# پاسخ به: مدیریت ارتباط با مشتری - 1  

salam.man daneshjoye terme akhar modiriyat sanatiyam. man baya bara darse mis ghozareshi dar mored crm va dss tahiye bkonam ke az crm shoma estefade kardam agar betavanid matalebi dar bare dss bedahid mamnoneton mishamk
۱۳ اردیبهشت ۱۳۸۷ - 12:28 عصر | akbar

# پاسخ به: مدیریت ارتباط با مشتری - 1  

man tahghighi dar bareye crm daram khoshal misham be man etelaat bedin
۲۴ اردیبهشت ۱۳۸۷ - 11:00 صبح | bahar

# پاسخ به: مدیریت ارتباط با مشتری - 1  

تعریفت از crmخیلی قشنگ بود.اگه میتونی منابعش را هم معرفی کن و انواع crm هایی که وجود دارند را هم بگو.
ممنون.
۲۶ خرداد ۱۳۸۷ - 9:16 صبح | روزبه

# پاسخ به: مدیریت ارتباط با مشتری - 1  

سلام من دانشجوي سال آخر كارشناسي ارشد مهندسي صنايع هستم در خصوص پايان نامه با موضوع CRM اگر منابع و مستنداتي داريد ارسال نماييد . 09125590255
۲۵ تیر ۱۳۸۷ - 5:14 عصر | محمد رضا

# پاسخ به: مدیریت ارتباط با مشتری - 1  

با سلام
از شما متشکرم
من دانشجو رشته صنایع هستم
پروزه پایان نامه من در مورد مدیریت ارتباط مشتری است از شما ممنون میشوم اگر بتوانید با ارسال یک سری متن من را همیاری نمایید
۲۱ مرداد ۱۳۸۷ - 4:01 عصر | فرانک

# پاسخ به: مدیریت ارتباط با مشتری - 1  

سلام ببخشید من می خواستم به آقای علیرضا مولایی که براتون متن گذاشتن میل بزنم اما موفق نمیشم آدرسشونو بگیرم لطف می کنید آدرس میلشونو برام بفرستید.
۲۱ مرداد ۱۳۸۷ - 4:27 عصر | فرانک

# پاسخ به: مدیریت ارتباط با مشتری - 1  

با سلام
من دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی هستم و در حال حاضردر حال انجام دادن یک تحقیق در خصوص crm هستم و در این خصوص نیاز به تاریخچه بکارگیری crm در سازمان های ایرانی دارم و اینکه تا بحال چه سازمان هایی به طور سازمان یافته از تکنیک های crm استفاده نموده اند . اگر در این خصوص مطلبی دارید لطفا من را راهنمایی کنید

ممنون
۱۸ شهریور ۱۳۸۷ - 11:13 عصر | ف. ش

# پاسخ به: مدیریت ارتباط با مشتری - 1  

با سلام .من دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت منابع انسانی هستم و موضوع پایان نامه ام "بررسی عملکرد طرح تکریم ارباب رجوع " در واحد مورد نظر می باشد.لطفا با ارسال مقالات زبان اصلی جديد و تاريخچه آن در جهان و ايران به زبان فارسی مرا راهنمایی و یاری نمایید.پیشاپیش کمال تشکر را دارم.
۱۹ شهریور ۱۳۸۷ - 5:28 عصر | مهدیه رضی

# پاسخ به: مدیریت ارتباط با مشتری - 1  

با سلام من دانشجو رشته مدیریت صنعتی پروژه ای در باره crm یا مدیریت ارتباط با مشتریان دارم ممنون میشم اگر چند تا از مقاله های مربوط به این موضوع را برام میل کنید
باتشکر
۱۷ مهر ۱۳۸۷ - 1:25 عصر | سعید سلیمانی

# پاسخ به: مدیریت ارتباط با مشتری - 1  

با سلام من دانشجو رشته مدیریت صنعتی پروژه ای در باره crm یا مدیریت ارتباط با مشتریان دارم ممنون میشم اگر چند تا از مقاله های مربوط به این موضوع را برام میل کنید
باتشکر
۱۷ مهر ۱۳۸۷ - 1:25 عصر | سعید سلیمانی

# پاسخ به: مدیریت ارتباط با مشتری - 1  

سلام من دانشجوی مدیریت اجرایی هستم، می دونی این موضوع برای پایان نامه اصلا ارزش کار کردن نداره !!!
چون الان دنیا داره روی CKM کار می کنه و CRM کلا منسوخ شده.
۱۱ آبان ۱۳۸۷ - 6:54 عصر | niayeh

# پاسخ به: مدیریت ارتباط با مشتری - 1  

با عرض سلام وخسته نباشید
موضوع پروژه پایانی من در موردCRMهست ممنون می شم که در این مورد مطالب و مدل عملیاتی دررابطه با این موضوع به ادر س من ایمیل کنید.
باتشکر. v.jalali80@yahoo.com
۲۹ آبان ۱۳۸۷ - 12:35 صبح | ولی

# پاسخ به: مدیریت ارتباط با مشتری - 1  

سمینار بزرگ مدیریت ارتباط با مشتریCRM
در تاریخ 6/10/1387
برگزار میگردد

لذل از علاقمندان دعوت میگردد جهت ثبت نام و رزرو به آدرس www.crmroom.com مراجعه و یا با تلفن های 66909112 تماس حاصل نمایند

با تقدیم احترام
۲۴ آذر ۱۳۸۷ - 10:33 صبح | اتاق مدیریت ارتباط با مشتری

# پاسخ به: مدیریت ارتباط با مشتری - 1  

با سلام و خسته نباشيد.
من دانشجوي كارشناسي ارشد مديريت هستم كه علاقه مند به جمع آوري مقاله در مورد CRM هستم .
خواهشمندم چند مقاله در مورد ‍CRM برام ميل كنيد.
با تشكر
۲۳ دی ۱۳۸۷ - 10:36 صبح | مريم شيدايي

# پاسخ به: مدیریت ارتباط با مشتری - 1  

موضوع خيتي جالبي بود ولي خيلي كم بود
۲۴ دی ۱۳۸۷ - 2:40 صبح | سعيد

# پاسخ به: مدیریت ارتباط با مشتری - 1  

من دانشجوي ترم اخركارشناسي ارشد مدبريت صنعبي گرايش orهستم لطفا مقاله ديگه هم داريد در دسترس قرار بديد ممنون ميشم
۲۴ دی ۱۳۸۷ - 2:51 صبح | سعيد

# پاسخ به: مدیریت ارتباط با مشتری - 1  

سمینار مدیریت ارتباط با مشتری در قرن 21 در تاریخ 15 اسفند 1387
در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران با سخنرانی دکتر کامران صحت دارای مدرک دکترای DBA از انگلستان برگزار میگردد

جهت رزرو با شماره ی 22468368 تماس حاصل نمایید

WWW.CRMROOM.COM
۳۰ بهمن ۱۳۸۷ - 12:00 عصر | WWW.CRMROOM.COM

# پاسخ به: مدیریت ارتباط با مشتری - 1  

مقالات crm را در سایت WWW.CRMROOM.COM
دریافت نمایید
۳۰ بهمن ۱۳۸۷ - 12:01 عصر | WWW.CRMROOM.COM

# پاسخ به: مدیریت ارتباط با مشتری - 1  

سلام.
مختصر و مفید بود. من دارم مقاله ای در مورد ecrm تهیه میکنم.لطف میکنید اگه اطلاعاتی در این زمینه داری برام ارسال کنید.
۲۰ فروردین ۱۳۸۸ - 1:11 صبح | محمدرضا

# پاسخ به: مدیریت ارتباط با مشتری - 1  

سلام موضوع پایان نامه من مدیریت دانش مشتری و مدیریت ارتباط با مشتری است ممنون میشم چند تا کتاب و مقاله معرفی کنید . ممنون از مطلب درج شده
۲۹ تیر ۱۳۸۸ - 11:13 عصر | mehran

# پاسخ به: مدیریت ارتباط با مشتری - 1  

شش ماه تعلیق تمام شد.اسمش بود سربازی نرفتم ولی از سربازی بدتر را گذراندم شانزده ماه شرایط ناهنجار و در گیری. آخرهای نیمسال اول آموزشی بود یک مرد با کله گرد و شکم ور آمده توی راهرو دانشکده این ور و آن ور می رفت.
-"ای کیه ایقدر دور و برش میگردن."
-"هیس بعدا می گم."
میانسال با موهای سیخ سیخی کمی وسط کله اش کم پشت شده بود بر عکس مردم زاهدان.موهای کوتاهش کله اش را گردتر نشان می داد.به نظر من یک فرد عادی نشان می داد.
نیمسال تمام شد دیگر او را ندیدیم.با یک 13 و 14 نیمسال اول مشروط شدم.خیلی بهتر از اینها می تواستم نمره بگیرم. سهل انگاری بی برنامگی و کار بی موقع دردسر ساز شد.نیمسال دوم دو درس اصلی و دو درس پیشنیاز به ما دادند.می گفتند نیمسال اول کارشناسی ارشد سخت ترین ترم هست.سخت ترین درس را بهترین نمره گرفته بودم.استاد خوبی هم داشت.درست از زمانی که شروع کردم به خواندن 72 ساعت وقت داشتم .با یک فشار عجیبی شروع کردم به خواندن. با اینکه 12 ساعت با بچه های دوره راهنمایی نق زده بودم با این وجود کارم را می کردم.به هر حال آنچه باید می خواندم را خواندم.همین که پاس شده بودم راضی بودم.به هر حال استاد به سختگیری مشهور بود.درسهای آنالیز هم در کل درسهای چندان جالبی نیستند.درس دیگر را 12 شده بودم که با یک نمره ارفاق به همه کلاس 13 به من داد.این یک نمره به اندازه 12 نمرهه چسبید دمش گرم.استادها کمتر از کاری که کرده بودند از ما انتظار داشتند.
در برابرش خوابگاه جای بسیار بدی بود.درس نخوانهای ایران آمده بودند دانشگاه آزاد آن هم زاهدان. هر کس به علتی.من تو دلم به خودم می بالیدم پدر بزرگم توی 70 سالگی چایی را ترک کرد حالا آمده بودم مرکز قاچاق ایران آن هم از همه نوعش.اگر قاچاق نبود زندگی مردم میخوابید.مواد مخدر توی خوابگاه بدترین چیز بود. دو تا هم اتاقی من هم دست کمی نداشتند.ناسازگاری از روز اول خودش را نشان داد.سیگارشان را تحمل کردم ولی پای بنگ که رسید محکم جلویشان ایستادم.کارم درست بود. تقدیر چنین بود چه تدبیر کنم.جایی که بشود درس بخوانی از خوابگاه تا کتابخانه دانشگاه وجود نداشت آن هم ریاضی .ترم دوم البته می رفتیم توی دانشگاه سراسری .دیدن سوزن توی توالت و خونی که روی دیوار پاشیده شده بود چیز نا خوشایندی بود.سرنگ دیگر شوخی بردار نبود.یک ماه اول را خانه اجاره کرده بودم ولی توی زاهدان آسان نبود.زاهدان گاز نداشت و دنبال نفت دویدن و دنبال آب شیرین دویدن توی سرمای کویری زاهدان یک منشی به تنهایی می خواست.به هر حال خانه را ول کرده بودم و آمده بودم خوابگاه.توی خوابگاه توی مدت کوتاهی یک سلام و علیکی با همه داشتم. یکی از هم اتاقی هایم با زرنگی و کنایه به هم می گفت چهره مردمی آقای احمدی نژاد.اولین سال ریاست جمهوری آقای احمدی نژاد بود .دو تا هم اتاقی هایم از رفسنجانی حمایت می کردند ولی من از معین.به هر حال همه یک وجه مشترک داشتیم و آن اینکه از لشگر شکست خورده بودیم.با همه سختیها توی خوابگاه و شهر راضی بودم .چون میگذرد غمی نیست.تعریفی نداشت ولی باید تحمل می کردم.
نیمسال دوم دو تا درس اصلی را در نهایت با عباسعلی نورا به ما دادند.دکتر عبلسعلی نورا.دکترایش را از انگلیس گرفته بود.دکترایش هرچی بود به درس ما کاری نداشت.جلسه اول نیمی از بچه ها آمده بودند کلاس.به همین خاطر جلسه دوم درس جلسه اول را تکرار کرد.جلسه سوم دومین مطلب را ارائه داد.جلسه چهارم درس جلسه اول و دوم را ارائه داد و داد وقار کرد که چرا کسی سمیناری ارائه نمی دهد.جلسه پنجم کسی چیزی آماده نداشت و تهدید کرد چنین می کنم و چنان می کنم. از جلسه ششم یکی یکی سمینار دادیم.جلسه پنجم یکی از جالبترین جلسه های آن ترم کلاس بود.کسی هنوز سمیناری آماده نکرده بود .یکی از دانشجویان ورودی سال گذشته ما وارد کلاس شد .کتابی دستش بود.نورا که چیزی آماده نداشت کتاب را از دستش گرفت وگفت فعلا بره بشینه.مثل اینکه می خواست فال حافظ بگیره کتاب را باز کرد فصل پنجم آمد.شروع کرد به درس دادن.یک کمی گفت گیر کرد.چند برگی عقب و جلو کرد و دوباره ادامه داد.چند صفحه ای گفت و دوباره گیر کرد.تعریفها خیلی وابسته به فصل قبل بودند ناچار از فصل چهارم گفت .فصل چهارم مطالب سنگینی داشت نمی دانم خودش هم می فهمید یا نه.آنقدر تند تند می گفت که کسی چیزی سر در نمی آورد.جلسه ماس مالی تمام شد.
چیزهای عجیب و غریب از زمان این گور به گور شده آغاز شد.به هر حال یک کاره سیستانیها بود.وسط نیمسال یکی از هم اتاقیها خبر داد که دیوار اتاق خوابگاه را خراب کردند وهمه چیزهاتون شده پر ازخاک و خودتون را برسانید خوابگاه.خودمان را رساندیم و دیدیم درست است.خبر نداده دیوار کاذب را کنده بودند.خوابگاه قبلا محل آموزشی بود.هر اتاق بخشی از یک کلاس درس بود.به همین خاطر خوابگاه
۹ مهر ۱۳۸۸ - 5:08 عصر | محمد بهشت آیین

# پاسخ به: مدیریت ارتباط با مشتری - 1  

پایگاه تخصصی اتاق مدیریت ارتباط با مشتری

اولین وبزرگترین مرجع CRM در کشور

WWW.CRMROOM.COM
WWW.CRMROOM.IR
۲۹ آبان ۱۳۸۸ - 1:12 عصر | CRMROOM

# پاسخ به: پرسشنامه بازاریابی  

با سلام
من نیاز به پرسشنامه در مورد بازاریابی ورزشی دارم لطفا یاریم کنید .خدا یارتان
۸ دی ۱۳۸۸ - 9:51 عصر | فرخ لقا نجف زاده

# پاسخ به: مدیریت ارتباط با مشتری - 1  

ضمن تشکر از اطلاعات شما اگر اطلاعات بیشتر ی درزمینه مشتری محوری دارید یا دسترسی به مقالات جدید خارج یاایرانی دارید آنها را در اختیار ما قرار دهید
۲۸ اسفند ۱۳۸۸ - 11:35 صبح | اصغر ناصریان

# پاسخ به: مدیریت ارتباط با مشتری - 1  

با سلام
گروه داده کاوی دایکه، دو کارگاه آموزشی تخصصی داده کاوی در مهر 1389 برگزار می نماید:
1- داده کاوی و کاربرد آن در مدیریت رابطه با مشتری (CRM) (جدید)
2- کارگاه متوسطه داده کاوی: مبانی پیشرفته در مدل های پیش بینی کننده و یادگیری بدون راهنما

مدرس: پروفسور نخعی زاده (مدیر سابق دپارتمان داده کاوی بنز و استاد دانشگاه کارلسروهه آلمان)

مکان تهران (با صدور گواهینامه بین المللی از آکادمی TUV آلمان)

برای کسب اطلاعات بیشتر: Tell: 09352237805 و www.dayche.com
۱۴ شهریور ۱۳۸۹ - 4:00 عصر | دایکه

# پاسخ به: مدیریت ارتباط با مشتری - 1  

سلام
آیا شما تجربیاتی در زمینه راه انذازی سیستم ارتباط با مشتری داریذ؟
ما ذر حال راه انذازی یک سیتم ارتباط با مشتری برای شرکت بیمه هستیم. اگر امادگی ارائه مشاوره ذاریذ با من تما س بگیریذ.
با احترام زاهذی
09122523485
۲۷ فروردین ۱۳۹۰ - 7:33 عصر | zahedi

# پاسخ به: مدیریت ارتباط با مشتری - 1  

سلام ،من دانشجوی ارشد هستم موضوع پروژم crm هست ،یه سری مطالب در مورد CRMو بحثهای مرتبط میخواستم(مقالات انگیلیسی و فارسی)،در ضمن اگه میتونید یه کتاب خوب و نرم افزاری درباره ی crm معرفی کنید.ممنون از لطفتون.
puneh_cheraghi@yahoo.com
۱۳ دی ۱۳۹۰ - 1:21 صبح | چراغی

# پاسخ به: مدیریت ارتباط با مشتری - 1  

سلام
من نیاز به 10 یا 15 منبع جدید از سال 1390 به بعد دارم در خصوص ارتباط با مشتری مداری CRMاگر برای شما مقدور می باشد برای من ارسال کنید اگر هزینه ای هم داشته باشد در حد توانم پرداخت می کنم برای پایان نامه نیاز دارم دست یک استاد گیر افتادم که خیلی من را اذیت می کند .ممنون می شوم.فقط خیلی فوری تا فردا یا پس فردا می خواهم
۲۵ مرداد ۱۳۹۳ - 11:43 صبح | محمد

# پاسخ به: مدیریت ارتباط با مشتری - 1  

سلام
چرا وبلاگ بروز نمیشه؟
در این زمینه می توانید به سایت زیر مراجعه کنید:
<a href=" http://mfta.ir/?p=15264">داده کاوی</a>
۹ تیر ۱۳۹۵ - 3:06 عصر | بهنام

ارسال نظرات

عنوان:  
نام:  
آدرس الکترونیکی:
زبان:
توضیح:  
لطفا متن مقابل را در زیر وارد کنید
(کوچک یا بزرگ بودن حروف مهم نیست)