شيما دهباشي

شركت رادكام
34 - پیام , 597 - نظر

مشکل با MailEnable

گاهی این مساله پیش می آید که به هر دلیل quee مربوط به SMTP در Mailenable مملو از ایمیل شود. به عنوان مثال برنامه ای به اشتباه در حال ارسال بیش از 20000 ایمیل به یک mailbox خاص باشد ! در این مرحله تنها outbound شما سرشار از ایمیل خواهد شد. مشکل زمانی بدتر می شود که mailbox مربوط به گیرنده اصطلاحا Over quota شود و mail server مقابل نیز به ازای هر ایمیل برای شما پیام خطا ارسال کند. اگر در هر ثانیه 5 ایمیل ارسال کنید می توانید تصور کنید پس از 10 دقیقه 3000 ایمیل به شما ارسال می شود و این قضیه همینطور ادامه پیدا می کند.  در این زمان ممکن است ایمیل ارسال کننده را غیر فعال کنید که وضعیت بدتر هم می شود چون تمامی ایمیلها باید برگشت بخورند و مجددا outbound نیز هر لحظه منتظر ارسال ایمیل جدیدی خواهد بود. - البته در این زمان میل سرور به هیچ عنوان نه میلی ارسال خواهد کرد و نه ایمیلهای دریافتی را  به مقصد می رساند.در این زمان به خوبی می بینید که پروسس های مربوط به Mailenable تمام حافظه را گرفته اند .به نظر می رسد  که restart کردن ایمیل سرور و حتی سرور تاثیری در قضیه داشته باشد اما عملا سودی به حال شما ندارد - ایمیلی که ارسال نشده همواره در queue وجود دارد و پس از چند دقیقه دوباره عمیلیات ارسال و دریافت ایمیلهای ناخواسته ادامه می یابد.بنابراین ما به صورت زیر عمل کردیم :

اگر فکر میکنید برنامه هنوز در حال ارسال ایمیل است  بهتر است سایت را غیر فعال کنید  . برای اطمینان از اینکه روند ارسال و دریافت ادامه دارد نگاهی به activity log بیندازید تا اطمینان حاصل کنید که کسی غیر از account  مورد نظر شما در حال ارسال ایمیل نباشد . برای مطالعه دقیق تر activity log می توانید از این صفحه استفاده کنید :

 http://www.mailenable.com/kb/Content/Article.asp?ID=me020170

مطمئنا با توجه به اینکه تمامی ایمیل های شما با تاخیر ارسال می شوند برای ارسال آنها یک delay notifier  نیز ارسال می گردد ، پس در قسمت delivery مربوط به SMTP ، ارسال Delay notifier را غیر فعال کنید. شاید اگر mail server در حال ارسال ایمیل باشد ، بد نیست که برای خالی کردن quee تعداد تلاشهای مربوط به ارسال ایمیل را به کمترین زمان ممکن کاهش دهید تا پس از نهایتا یک بار عدم توفیق در ارسال هر ایمیل ، ایمیل مورد نظر از queue حذف شود.  برای این کار در بخش delivery  در SMTP امکانات لازم جهت اینکار وجود دارد.البته در نظر داشته باشید دو مساله در این جا مطرح می شود :
1- ممکن است  ایمیلهای واقعی نیز از queue حذف شوند.
2- در حالتی که میل سرور شما توانایی مدیریت ایمیل ها را برای ارسال و دریافت ایمیل ندارد ، این کار فایده چندانی ندارد!

  ما سعی کردیم، تا دامنه مربوط به remote mail server را در blacklist قرار دهیم اما متاسفانه تاثیری در وضعیت دریافت ایمیل ها ایجاد نکرد. -چون ایمیلهایی د در queue موجود بود -به هر صورت مجبور شدیم میل سرور را متوقف کنیم !

مساله مهمتر این بود که ما در حدود 16000 ایمیل نادرست در outbound داشتیم در حالیکه به علت تعداد زیاد ایمل حتی نمی توانستیم مستقیما آنها را درqueue ببینیم .در inbound هم وضعیت بهتری برقرار نبود زیرا که 6000 ایمیل موجود نه تنها قابل دیدن نبودند ، بلکه مستقیما قابل حذف هم نبودند. البته استفاده از محل فیزیکی نگهداری ایمیلها نیز کمک چندانی به شما نمی کند. چون در هر حال شما نمی توانید روی فایلهای موجود جستجوی بر مبنای محتوا انجام دهید تا ایمیلهای مورد نظر خود را حذف کنید.
اما خوب پس از اینکه ما مطمئن شدیم دیگر ایمیل جدیدی به quee ها وارد  نمی شود و هرچه که هست ناشی از ارسال همان ایمیلهای موجود است ، با استفاده از برنامه زیر queue های را با بکاربردن  ایمیل مورد نظر به عنوان کلیدواژه - که طبیعتا در تمام ایمیل ها بود - حذف کردیم :

http://www.mailenable.com/kb/Content/Article.asp?ID=me020250

در انتها به راحتی می توانید میل سرور را start کنید و پس از دقایقی میل سرورو سرور  شما به حالت پایدار بر می گردند.


ارسال شده در تاریخ ۱ مرداد ۱۳۸۵ - 10:07 صبح

نظرات

# پاسخ به: مشکل با MailEnable  

سلام
اولین بار است که برایتان مینویسم.
اگر ممکن است باز هم در مورد crmوبقیه چیزها در مورد تکریم مشتری به نوشتن ادامه دهید.
۱ مرداد ۱۳۸۵ - 9:18 عصر | محسن

# پاسخ به: مشکل با MailEnable  

سلام ایمیل من مدتی قبل به خاطر اینکه من پسورد اشتباهی به آن دادم کلا بسته شده چگونه میتوانم دوباره از آن استفاده کنم آن ایمیل است:vahid_314_55
۶ مرداد ۱۳۸۵ - 5:36 عصر | احمد

# از کار افتادن ایمیل  

من یه مدت خیل زیادی فقط میرفتم و به آف هام سر می زدم و به سراغ چک کردن ایمیل هلیم نرفتم....حالا می خوام برم ایمیل هام رو نگاه کنم ولی نمی ذارن......به عبارت دیگه آی دی باز و قابل دسترسی و چک کردن است ولی ایمیل این طور ینیست ....خراب شده......کمکم کنید.......
۱ شهریور ۱۳۸۵ - 3:29 صبح | رویا

# پاسخ به: مشکل با MailEnable  

پاسخ به سؤال
۱۹ مهر ۱۳۸۵ - 4:40 عصر | علی

# پاسخ به: مشکل با MailEnable  

چند هفته ای هست که به هیچ وجه نمیتوانم وارد mail boxشوم خواهش میکنم اگرممکن است کمکم کنید
۲۱ آبان ۱۳۸۵ - 11:11 عصر | مهدی نیازی

# پاسخ کامل و نهائی به: مشکل با MailEnable  

با سلام ، برای اين کار راه بسيار ساده تری وجود دارد
1 - به آدرس پوشه ارسال ايميل در سرور برويد ( شما بايد مدير سرور باشيد و به آن دسترسی داشته باشيد )
در اين مثال پوشه ارسال ايميل در برنامه ميل انی بل و در درون فيلهای کنترل پنل نوع پلسک قرار دارد ( احتمال دارد مسير شما تا حدودی فرق کند )

C:\Program Files\SWsoft\Plesk\Mail Servers\Mail Enable\Queues\SMTP\Outgoing\Messages

ممکن است اگر تعداد زيادی ايميل درون اين پوشه باشد مدت زيادی طول بکشد ولی هيچ راه ديگری نيست ،
پس از باز شدن پوشه کليه فايل های ( ايميل ) درون آن را به جز فولدر مسيج پاک کنيد
دقت کنيد فولدر ميسيجز که درون آن وجود دارد اشتباها پاک نشود

اگر کاربری در حال ارسال اسپم بوده از طريق خود برنامه ميل انی بل ، کاربر را استپ کرده و اکونت او را غير فعال کنيد تا ديگر نتواند ارسال جديدي انجام دهد

حالا مشکل شما کاملا حل شده است

( ثبت هاستينگ حرفه ای فقط در اصفهان هاست )
http://www.esfahanhost.com
۴ آذر ۱۳۸۶ - 12:16 صبح | مسعود سعيدی

# پاسخ به: مشکل با MailEnable  

آقاي سعيدي من كه خيلي از شما و اين اطلاعاتي كه داديد متشكرم
http://118ba118.com
۲۳ فروردین ۱۳۸۷ - 9:03 صبح | كاروي

# پاسخ به: مشکل با MailEnable  

با سلام
inboxايميلم پيامي دريافت نميكند لطفا راهنمايي كنيد
۱۴ دی ۱۳۸۷ - 2:32 عصر | كاربر

# پاسخ به: مشکل با MailEnable  

۱- برای به‌روز رسانی ابتدا باید نسخه‌ی استفاده شده از نرم‌افزار MailEnable مشحص شود.
برای این کار از ابزار «Diagnostic Utility» که در مسیر زیر قرار دارد، استفاده نمود.
Start > Programs > Mail Enable > System Tools > Diagnostic Utility
1

Start > Programs > Mail Enable > System Tools > Diagnostic Utility

​پس از اجرای ابزار Diagnostic Utility پنچره‌ای در browser باز می‌شود و نسخه MailEnable را در کادر Installed Product را نمایش خواهد داد.

​۲- در مرحله دوم شما باید به‌روز رسانی مناسب را برای نسخه Mail Enable خود دانلود نمایید.
برای اطلاعات بیشتر به سایت http//:hamiwebhost.com مراجعه فرمائید
۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ - 6:48 عصر | سعید غفاریان

# پاسخ به: مشکل با MailEnable  

http://hamiwebhost.com/
۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ - 6:50 عصر | سعید غفاریان

ارسال نظرات

عنوان:  
نام:  
آدرس الکترونیکی:
زبان:
توضیح:  
لطفا متن مقابل را در زیر وارد کنید
(کوچک یا بزرگ بودن حروف مهم نیست)